تلاش برای افزایش بازده و راندمان مصرف انرژی در سامانه های جدید و باتری های فلز-هوا

روش های مختلفی برای کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان مصرف انرژی در خانواده ها وجود دارد؛ از تنظیمات ساده تجهیزات گرفته تا بهبودهایی در تغییر سبک زندگی. دو انگیزه اصلی برای صرفه جویی در مصرف انرژی شامل صرفه جویی در هزینه قبوض برق و محافظت از محیط زیست است. در این مطلب تصمیم داریم به چند روش متداول برای صرفه جویی در مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف برق در سامانه های جدید، بخصوص تجهیزات داخل خانه، اشاره کنیم. این روش ها بخصوص به استفاده از نسل جدید باتری های فلز-هوا هم اشاره دارد که به تأمین انرژی در دستگاه های خانگی اشاره می کند.

با ما همراه باشید.

 

روش های برتر برای صرفه جویی در انرژی – افزایش راندمان مصرف انرژی

1- سبک زندگی خود را اندکی تغییر دهید

برای کاهش مصرف انرژی در خانه، لزوماً نیازی به بیرون رفتن و خرید محصولات کم مصرف ندارید. صرفه جویی در انرژی می تواند به سادگی خاموش کردن چراغ ها یا لوازم خانگی در صورت عدم نیاز به آنها می باشد. به همین راحتی! این می تواند یکی از بهترین راهکارهای افزایش راندمان مصرف انرژی در خانه باشد. همچنین می توانید با انجام دستی کارهای خانگی مانند خشک کردن لباس با آویزان کردن روی جالباسی به جای قرار دادن لباس در خشک کن، یا استفاده از وسایل کم مصرف، به این فرآیند بسیار کمک کنید.

هزینه های گرمایش و سرمایش تقریباً نیمی از هزینه های آب و برق متوسط یک سامانه ​​خانگی را تشکیل می دهند، بنابراین کاهش در شدت و فرکانس گرمایش و سرمایش، بیشترین صرفه جویی را به همراه دارد.

2- لامپ های ساختمان را تعویض کنید

لامپ های رشته ای سنتی مقدار زیادی برق مصرف می کنند و باید بیشتر توسط گزینه های کارآمدتر تأمین انرژی، جایگزین شوند. لامپ های رشته ای هالوژن، لامپ های کم مصرف فلورسنت و لامپ های دیود نشر نور (LED) در هر مکان که نصب شوند، حدود 25-80 درصد برق کمتری مصرف می کنند و 3 تا 25 برابر بیشتر از لامپ های سنتی دوام می آورند. این لامپ ها یکی از بهترین راهکاری های افزایش راندمان مصرف انرژی در سامانه های جدید هستند.

3- ترموستات قابل برنامه ریزی یا هوشمند نصب کنید

برای افزایش راندمان مصرف انرژی می توانید تنظیم کنید که یک ترموستات قابل برنامه ریزی برای خاموش یا کاهش خودکار گرمایش و سرمایش در زمان هایی که خواب هستید یا خارج از خانه هستید، در خانه کار کند. این کار می تواند برای سیستم های تهویه مطبوع هم انجام شود اما نیاز به برنامه ریزی دارد. به طور متوسط ​​، یک ترموستات قابل برنامه ریزی می تواند سالانه حدود 180 دلار صرفه جویی کند. ترموستات های قابل برنامه ریزی در مدل های مختلفی وجود دارند که می توانند متناسب با برنامه هفتگی مصرف دستگاه های خانگی تنظیم شوند.

4- وسایل کم مصرف را خریداری کنید

به طور متوسط، تقریباً 13٪ از کل انرژی مصرفی سامانه های خانگی ناشی از لوازم خانگی است. هنگام خرید دستگاه برقی، باید به دو نکته مهم توجه کنید: قیمت خرید اولیه و هزینه عملیاتی سالانه. اگرچه وسایل کم مصرف ممکن است قیمت خرید بالاتری داشته باشند، اما هزینه های عملیاتی آنها معمولاً 9-25٪ کمتر از مدل های معمولی است. این یعنی یک راهکار مؤثر در افزایش راندمان مصرف انرژی.

تولید کنندگان و سازندگان لوازم خانگی کم مصرف، برچسب های انرژی را روی محصولات درج می کنند و به این ترتیب، موجب ارتقای سطح راندمان مصرف انرژی می شوند. سعی کنید که دستگاه های برقی را بخرید که نسل جدید باتری ها برای آنها به کار رفته باشد. این باتری ها شامل باتری فلز-هوا است که به تدریج در حال شهرت و معروف بودن در دنیای منابع تأمین انرژی هستند.

5-پنجره های دوجداره ایمن را نصب کنید

یکی از راهکارهای افزایش راندمان مصرف انرژی، پنجره های دوجداره است. این مصالح می توانند تا حدود 10-25٪ از کل هزینه گرمایش را کاهش دهند. برای جلوگیری از اتلاف گرما از پنجره ها می توانید پنجره های تک جداره قدیمی را با محصولات دو جداره جایگزین کنید.

6- سیستم ها یا سامانه های HVAC (تهویه مطبوع) را ارتقا دهید

یکی از راهکارهای افزایش راندمان مصرف انرژی، ارتقای سامانه های تهویه ای در ساختمان ها است. یک سیستم تهویه مطبوع از تجهیزات گرمایشی، خنک کننده و تهویه مطبوع تشکیل شده است. گرمایش به تنهایی بیش از 40٪ از مصرف انرژی در خانه را شامل می شود. از آنجا که خانه ها در مناطق شمالی در طول سال، با دمای بسیار سردتری روبرو هستند، وسایل و سامانه های گرمایشی، بسیار بیشتر استفاده می شود.

سامانه های تهویه مطبوع، فقط شش درصد از کل انرژی مصرفی ساختمان را تشکیل می دهد. به طور متوسط​​، واحدهای تهویه مطبوع مرکزی با برچسب انرژی، 8 درصد، کارآمدتر از مدل های معمولی هستند.

7- ساختمان را عایق بندی کنید

عایق بندی ساختمان و سامانه های تأمین انرژی، نقش مهمی در کاهش قبض های آب و برق در فصل های زمستان و تابستان دارد. این منابع برای دستگاه های گرمایشی و سرمایشی مصرف می شوند و هزینه ها در این دو فصل، بسیار بیشتر خواهد بود. عایق بندی، یک راهکار مؤثر در افزایش راندمان مصرف انرژی محسوب می شود.

 

چرا باید انرژی را حفظ کنیم؟

مهم ترین دلیل برای افزایش راندمان مصرف انرژی

صرفه جویی در انرژی به دلایل زیادی، مهم و مفید است. از طریق برخی اقدامات ساده برای صرفه جویی در مصرف انرژی می توانید راندمان مصرف انرژی را افزایش دهید. با این کار از محیط زیست محافظت خواهید کرد. اینها مزایای مهمی هستند که شما می توانید از طریق صرفه جویی در انرژی به دست آورید. شما به سادگی با برداشتن یک گام کوچک به سمت داشتن سبک زندگی با دسترسی به منابع انرژی بیشتر، قادر خواهید بود از همه مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی لذت ببرید.

 

چرا باتری های فلز – هوا؟

یکی از راهکارهای افزایش راندمان مصرف انرژی برای وسایل نقلیه برقی و تمام تجهیزات الکتریکی این است که از نسل جدید باتری ها برای ذخیره سازی انرژی استفاده شود. باتری فلز-هوا، یکی از این موارد است. متداول ترین این باتری ها، باتری های لیتیومی، روی-هوا و لیتیم-هوا است.

محققان بارها و بارها در مطالعات خود ثابت کردند که اگر در باتری های فلز-هوا از کاتالیست ها یا الکترولیت های جدید استفاده شود، منجر می گردد که ظرفیت باتری ها برای تأمین و ذخیره انرژی بسیار افزایش پیدا کند. مقالات زیادی این تحقیقات را اثبات کرده اند. در برخی موارد هم این یافته ها نشان می دهند که مواد نانو برای ارتقای سطح عملکردی باتری های فلز- هوا مناسب بوده اند. برای این منظور، هر باتری و مواد شیمیایی پیشنهادی، تحت آزمایش هایی قرار می گیرند و میزان برق تولید شده و ذخیره شده توسط آنها اندازه گیری می شود.

دانشمندان دریافتند که کاتالیست هایی که از موادی نظیر برخی اکسیدهای فلزی نظیر آهن، کبالت، نیکل، ساخته شده اند برای این فناوری بسیار ایده آل هستند. باتری های جدید، بارها و بارها شارژ و تخلیه می شوند تا عملکرد مثبت خود را به اثبات برسانند.

باتری های فلز-هوا، بهترین راهکارهای افزایش راندمان مصرف انرژی در دنیای امروزی هستند. این باتری ها در حال تبدیل شدن به بزرگ ترین منابع تأمین انرژی برای وسایل برقی هستند. قیمت ارزان تر تولید باتری های جدید موجب شده است بسیار مورد توجه قرار بگیرند.

 

آشنایی با سامانه نوین تامین انرژی سانیوا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • آدرس: فرودگاه مهرآباد، خیابان معراج، خیابان بسیج، انتهای خیابان (نبش سه راهی), پلاک 110

  • تلفن: 66089204

  • ایمیل: info@novasi.ir

  • شبکه های اجتماعی: novasi_ir@